harce

harce 1. «swawolna zabawa» 2. «popisy zręczności i gonitwy w jeździe konnej» 3. «sz»

projektownia

leave a comment »

jako że przy okazji uaktualniania mojej strony-poligonu szlag trafił bazę danych ( a tak dokładniej to ją sobie sam skasowałem) stwierdziłem że czas dać jej bytowi jakiś sens i zamiast tylko być, będzie teraz także mieć; zawartość, tak więc zainstalowałem ślicznego nowego drupala 5.coś, i zacząłem proces radosnego tworzenia, którym chętnie bym się pochwalił jednak większość osiągnięcia polega na tym że zasadniczo zawartość jest niedostępna i niezalogowany użytkownik widzi ino pole logowania… jak na razie na potrzeby 3 projektów zamontowałem tam dwa fora z dodatkowym modułem do ograniczania dostępu według rangi („forum access”), będę montował „vote up down” czyli implementacja funkcjonalności mechanizmu digg do drupala no i w tej chwili (jak widać, powiedzmy że „szef” mi przerwał) pracuje nad implementacją google map – tu na ambicję nadepnął mi osobnik stojący za słoneczną „uGPSowiając” ichniego bloga feedem nakładanym na mapę… ja planuje trochę co innego, względów praktycznych i bezpieczeństwa wolał bym podmontować mapę do strony i wszelkie tagi nakładać na nią w miarę możliwości bezpośrednio z bazy danych „location” obywając się bez feedów itp. no ale zobaczymy jak wyjdzie realizacja, bo jeszcze nie jestem pewien czy to do końca możliwe… jak na razie majstruje w tym zakresie na modułach „location” (w/w), „gmap” i „views”, na stronie słonecznej jest to zrobione przy użyciu modułów „location” i „klm” i „view”

a wszystko po to żeby „ułatwić sobie życie” :] w obecnych projektach bierze udział tylko parę osób, ale myślę że w raz z rozwojem projektów i pojawianiem sie kolejnych (vote ma służyć do wybierania najlepszych pomysłów do realizacji) rozwinie się to w taki mały serwis na potrzeby cyber anarchii i nie tylko… a za jakieś pół roku czy rok kiedy wyjdzie na światło dzienne mój ulubiony (1 tam umieszczony) projekt z tej stajni może ktoś doceni godziny mojego klikania :] tymczasem jeśli macie jakieś interesujące projekty którym potrzeba wirtualnej przestrzeni do rozwoju, zapraszam

przy okazji: drupal no. 5 wygląda świetnie i aż miło go klikać

Written by harce

14 Kwiecień, 2007 @ 19:11

Skomentuj

