harce

harce 1. «swawolna zabawa» 2. «popisy zręczności i gonitwy w jeździe konnej» 3. «sz»

związkowo, antykorporacyjnie i długo

leave a comment »

dzień zacząłem o godzinie 6 rano wyjazdem na akcje pod siedzibą Shella w dublinie, w ramach kampanii shell to sea mającej na celu obronić miejscowość Rosport przed koncernem. tym razem w celu zwrócenia uwagi na problem, aktywiści planowali przeprowadzić okupacje budynku, uniemożliwiając wejście do niego jakimkolwiek pracownikom. akcja zaczęła się gdzieś chwilę przed 8, blokadą 2 wejść i bramy wjazdowej na tyłach budynku, w sumie udział wzięło ponad 50 osób, zresztą pełną relacje napisze jutro, jeśli da radę to opublikuje też fragmenty wideo z przepychanek z policją, chociaż zrezygnowałem z montowania reportażu bo materiał się raczej na to nie nadaje… zdjęcia i relacja na indymedia.ie i wcześniejsze info na cia – 1, 2, na zdjęciach z dzisiaj widać co najmniej 5tke polskojęzycznych aktywistów :]

w przerwie wpadłem do szkoły żeby wytłumaczyć wykładowcy jakim cudem od 2 tygodni zalegam mu z wypracowaniem z organizacji stacji TV, co było o tyle proste że jest z Mayo (okręgu w którym leży Rosport) i także jest przeciwny rurociągowi

a dzień kończę po 4 rano, po przetłumaczeniu relacji z (już) wczorajszego strajku w hurtowni musgrave (relacja i raport o warunkach pracy w hurtowni po polsku na indymediach), raport zresztą też połowicznie mojego tłumaczenia ( pierwsza połowa by Molly) i dalej w korekcie, ale w ciągu paru godzin oba zapewne pojawią się na irlandzkich indy…
no i na dobicie tematu związkowego zajrzałem sobie na linka do gazety i ręce mi opadły… zresztą już chyba tyle co miałem do powiedzenia na ten temat, powiedziałem w komentarzu. w sumie, nie żebym spodziewał się czegokolwiek innego po korporacyjnych mediach, ale zawsze warto im to wytknąć. przypomniał mi o tej zasadzie kamerzysta TV3 któremu najpierw powiedzieliśmy że było trochę przepychanek zanim przyjechał, ale dopiero po puszczeniu mojego nagrania opadła mu szczęka i oburzył się że taka przemoc ze strony policji jest nie akceptowalna… szkoda że jak zwykle materiał nie poszedł w TV mimo że zgodziłem się go oddać za darmo… tak na marginesie operator irlandzkiej TV3 mówił z francuskim akcentem do aktywisty irlandzkiego revolt video collective mówiącego z polskim akcentem… heh

mainstreem media

na deser felieton Damiena, irlandzkiego aktywisty mieszkającego w polsce (po angielsku)

podkład muzyczny ostatniego tygodnia: Muslimgauze

Written by harce

28 Kwiecień, 2007 @ 03:56

Napisane w media, tłumaczenia, związki

Skomentuj

