harce

harce 1. «swawolna zabawa» 2. «popisy zręczności i gonitwy w jeździe konnej» 3. «sz»

reklamy i propaganda kompanii piwowarskiej, brand lech

with 5 comments

no więc zgodnie z zapowiedzią przybyliśmy dziś na miejsce rzekomej akcji „uwolnić piątek”, ja i fix. garnitur i pod krawatem, L. z planszami w stylu tych „akcyjnych” ale ciekawszym przekazem no i parę innych osób chętnych napsuć krwi agencji reklamowej. załoga garniturowa, zaopatrzona w takie gadżety jak teczka czy parasol z drogiego hotelu, oraz dwie raczej niestandardowe fryzury, bez problemu dała radę przekonać napotkaną pod rotundą dziennikarkę dziennika że to my stoimy za tą akcję, i tu wtopa bo wersje mieliśmy dwie:

ver 1 – tak, to my organizujemy, ale wie pani, dziś ogłaszamy sukces akcji, tak na prawdę to kampania marketingowa piwa lech – chcieliśmy pokazać jacy jesteśmy fajni (czyli sofcik)

ver 2 – tak, to my organizujemy, wie pani, ta stylizacja na protest społeczny, białe ciuchy jak u pielęgniarek, chcieliśmy nawiązać do strajku w zakładach Kompanii Piwowarskiej, gdzie 200 osób odważyło się zaprotestować przeciw ciężkiej pracy i niskim pensjom, i naszym celem jest wypromowanie w mediach faktu że brand Lech i Kompania Piwowarska w końcu dadzą 200zł podwyżki, drugie tyle w przyszłym roku, no i zgodnie z hasłem naszych „demonstracji” skrócą czas pracy w piątki do 13… (czyli hardcore ściema w stylu Yes Man mistrzów „podkradania osobowości” wielkich i złych, gdyby się udało KP musiała by to dementować a to by się nie spodobało działowi PR – wersja hurra optymistyczna)

no i jak się okazało trafiliśmy na problem którego nie przewidzieliśmy…. dziennikarka dziennika, mimo pracy w Axel Springer, okazała się… uczciwa. kiedy usłyszała że to kampania marketingowa schowała długopis i powiedziała że o tym nie napisze… drugi reporter (bodajże radio pin) powiedział „przepraszam muszę zadzwonić” i tyle go widzieliśmy… cóż, nie było YesManów ale powiedzmy 1/3 sukcesu – zniszczenie zainteresowania mediów… no ale nie wszystkich reporterów wyłapaliśmy – taka wybiórcza na przykład złapała haczyk i strzeliła artykuł bez zbadania tematu… mniej więcej przebieg akcji opisuje artykuł na CIA nie opisuje natomiast jednego… daliśmy się nabrać na klasyczny manewr strategiczny – w pewnym momencie, grupa przegoniona przez ochroniarzy i przestraszona udziałem anarchistów wycofała się na tyły sklepów, dokonała przegrupowania i po naszym odejściu (założyliśmy że kończą akcje z powodu deszczu) powrócili… mieli tego pecha że znowu wpadła na nich L. i „popsuła” im wystąpienie przed TV :]

najsmutniejsze w tej historii jest to że wbrew naszym oczekiwaniom większość uczestników to nie statyści… ludzie autentycznie uwierzyli że to prawdziwa akcja i brali w niej udział, nie rozumiejąc czemu ją zakłócamy… oczywiście nasi wytłumaczyli co i jak, ale mimo wszystko ciekaw jestem czy agencja marketingowa Ciszewski czy jak im tam zamierza tym ludziom zapłacić za udział w kampanii reklamowej… domyślam się że nie i akcje „wyciszą” udając że nie było/nie była kampanią reklamową, i tylko przypadkiem oni walczą o „piątek wieczór od 13” a hasło lecha to „piątek wieczór”… jeśli ktoś nie wierzy w przekaz podprogowy (sublinealny) polecam linkowany klip, takie skojarzenie na prawdę wystarczy żeby sprzedać produkt i „zdemaskowanie” tego mechanizmu oraz sabotowanie ich „tuby” czyli artykułów prasowych jest najskuteczniejszym co możemy w tym wypadku zrobić… no i zapraszać do okazjonalnego bojkotu piwa lech, chociaż nie mamy czasu na większą akcję w tym zakresie…

jeśli ktoś ma wątpliwości, bo dalej są takie osoby; jak często firmy takie jak digital one wykonują strony akcji społecznych? bo coś mi tak świta że przypadkowo nie są wymienieni we whois domeny frajdej.pl czyli strony rzekomej akcji, a i pracują dla kompanii piwowarskiej ;]

przy okazji – kolejne „sukcesy” obecnie najwspanialszej i najbardziej opozycyjnej partii na ziemi, konserwatystów neoliberałów z PO, w zakresie kampanii reklamowych czyli fałszywe informacje w spocie reklamowym… i tak to jest jak hipokryci wytykają hipokrytom hipokryzję… eh.

Written by harce

6 Lipiec, 2007 @ 23:09

Odpowiedzi: 5

Subscribe to comments with RSS.

  1. mały update – do artykułu wybiórczej nie da się już dotrzeć inaczej jak po linku, nie pojawia się w spisie artykułów gazety stołecznej, chyba nie będzie go jutro na papierze ;]

    przy okazji (uaktualnione jeszcze później):
    https://harce.wordpress.com/2007/07/05/subvertise-korporacyjnego-guerilla-marketingu – pierwszy post na ten temat
    i najświeższe wieści z walki o wolne w zakładach Lecha http://cia.bzzz.net/nie_bedzie_strajku_w_tyskich_browarach
    no i życie warszawy wycofuje się z temuat: http://www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=245&news_id=163124&layout=2&page=text

    harce

    7 Lipiec, 2007 at 00:31

  2. zajebista jest ta nowa kampania po. odkryli trzecie dno :D

    Bielnik

    7 Lipiec, 2007 at 13:49

  3. Ciekawy filmik, naprawdę. Jednak nie można wierzyć we wszystko co się widzi.
    Nie kwestionuję istnienia przekazu podprogowego.

    inirudebwoy

    7 Lipiec, 2007 at 15:06

  4. oczywiście nie dodaje go jako jedynego właściwego i niepodważalnego dowodu na działanie tej techniki, po prostu zamiast zwyczajowo linkować do wikipedii dałem filmik bo to do ludzi łatwiej trafia…

    harce

    7 Lipiec, 2007 at 15:12

  5. […] wirtualnym na wikipedii. ogólnie rzecz biorąc i tak postępy, wstarczy przypomnieć akcje o wolnych piątkach czy ratowaniu […]


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: