harce

harce 1. «swawolna zabawa» 2. «popisy zręczności i gonitwy w jeździe konnej» 3. «sz»

tańcząc w ciemnościach

with 3 comments

kupiłem ostatnio „przekrój”, z dwóch powodów – chciałem spojrzeć czy warto go czytać, no i dokładali film nagrodzony w canes, który wydawało mi się że już kiedyś widziałem. najwyraźniej nie bo wątpię czy mógł go zapomnieć.. „Dancer in the Dark” – „Tańcząc w ciemnościach” jest po prostu świetny, po 5 minutach chciałem wyłączyć w cholere, „trzęsąca się” kamera do akcji w latach 60, gwiazda pop w roli głównej i musical… serio, wyłączył bym, ale staram się obejrzeć każdy film do końca.

Selma razem z synem emigrowała do Ameryki z centralnej Europy. Jest rok 1964. Selma pracuję dzień i noc aby uratować syna od choroby na którą ona także cierpi, choroby która nieuchronnie uczyni ją niewidomą. Ale Selma ma siłę by żyć dzięki swojej tajemnicy! Kocha musicale. Kiedy życie staje się ciężki może śnić że jest w cudownym świecie musicali… na krótką chwilę. Odnajduje tam całą radość której życie jej nie daje…

tłumaczenie podsumowania fabuły, Fredrik Klasson

cieńka fabuła, 100 kamer cyfrowych, Lars von Trier i Bjork której słuchać lubię ale na ekranie jakoś sobie nie wyobrażałem. dwie godziny później siedziałem z rozdziawioną gębą nie do końca pewien co mnie uderzyło. von Trier wielkim poetą jest.

polecam, jest dołożony do „przekroju” z 9 sierpnia.

o filmie na angielskiej wiki i polskim filmweb

Written by harce

11 Sierpień, 2007 @ 23:06

Napisane w recenzje

Odpowiedzi: 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ciekawi mnie jednak czy Trierowi faktycznie o cos chodzilo w tym filmie, czy wyszlo mu to przypadkiem. A na powaznie, to faktycznie bardzo dobry film. Chcialem napisac, ze bez muzyki, zwlaszcza duetu z Yorke’iem [nieme „e”] film bylby slaby. To prawda, jednak fabula tez do zlych nie nalezy. Moze jednej rzeczy oczekiwalbym – rozbudowania postaci drugoplanowych. Poza tym … odechcialo mi sie pisania. Wystarczy, przynajmniej jest na temat. ;-)

    Er

    14 Sierpień, 2007 at 22:01

  2. Harcerz – nie w „przeglądzie” a w „przekroju” był ten film, ot co ;-)
    Pozdrawiam

    drabina

    18 Sierpień, 2007 at 16:46

  3. aj waj. słusznie, oczywiście perfidnie zatrę wszelkie ślady karygodnego błędu.

    harce

    18 Sierpień, 2007 at 20:26


Skomentuj

