harce

harce 1. «swawolna zabawa» 2. «popisy zręczności i gonitwy w jeździe konnej» 3. «sz»

dłubanie w ubuntu, drupalu i avidzie

leave a comment »

miałem mały problem ze zmianą koloru wyświetlającego się podczas ładowania systemu, rozwiązanie znalazłem na forum ubuntu oczywiście (każde pytanie zostało już zadane o0) wystarczy otworzyć terminal, wstawić tą komendę:

sudo gedit /etc/gdm/PreSession/Default

(sudo: wykonaj jako administrator, gedit – otwórz edytor tekstu, lokalizacja pliku) po czym zamienić

# Default value
if [ "x$BACKCOLOR" = "x" ]; then
BACKCOLOR="#dab082"
fi

na

# Default value
if [ "x$BACKCOLOR" = "x" ]; then
BACKCOLOR="x"
fi

czyli zamiast #dab082 wstawić jeden mały x – od teraz tło przy uruchamianiu sesji X’a będzie zgodne z tym z ustawień działających w normalnej sesji :)
nie rozumiem czemu nie jest to domyślna konfiguracja tego pliku, mnie doprowadzało do furii mignięcie „brązowości” pomiędzy czarnym tłem GDM i tłem pulpitu…

z innego dłubania:
– online zacząłem pracę nad dwoma stronami (którym z racji mojego ograniczonego dostępu do sieci nie wróżę szybkiej kariery; strona dla FA Dublin i dla OSA)
– offline chcę się nauczyć tworzenia themów dla gnoma żeby w końcu dopasować mój obecny do czegoś na czym przyjemnie mi się pracuje (coś pomiędzy „tactile” i „clearlooks-DarkOrange” – cholernie mi pasuje połączenie ciemnych szarości/czerni z pomarańczowym ale żadna z tych dwóch mi do końca nie odpowiada)
– montuje wrestling :D cudem odnalazła się główna kopia nagrania więc pełną parą wracam do projektu, termin pierwszego cięcia – do końca tygodnia, w przyszłym nagrywamy komentarz i wstawki z komentatorami, jak się uda to już pod koniec przyszłego tygodnia ostatnie cięcie, korekta i jeden projekt z głowy. jak będę miał chwilę to wrzucę jakiś klip na bloga.

Written by harce

28 Styczeń, 2008 @ 17:54

Napisane w montowanie, software, ubuntu

Skomentuj

