harce

harce 1. «swawolna zabawa» 2. «popisy zręczności i gonitwy w jeździe konnej» 3. «sz»

profesjonalizm

leave a comment »

dostałem dziś (wczoraj) mejla od osoby aktywnej w kolektywie redakcyjnym indymedia o niedochodzących na listę mejlach. w zasadzie wszystko co potrzebne zawarte było w informacji zwrotnej wygenerowanej przez serwer, więc żaden problem; jedna z polskich darmowych usług pocztowych wylądowała na czarnej liście „niewypisywalnych” list mejlingowych co spowodowało zablokowanie przyjmowanie mejli z tych serwerów przez serwer list indymedia. nic niezwykłego, może się zdarzyć każdemu.

po chwili już okazało się że to nie pierwszy raz więc wypisanie nie pójdzie automatycznie. spoko, też może się zdarzyć serwery w których administracji pomagałem też były parę razy blacklistowane, spoko. napisałem mejla do blacklista, napisałem mejla na abuse firmy udostępniającej w/w usługi (osoba konfigurująca sendmail nie raczyła wstawić mejla kontaktowego) i spoko, odpowiedź od polskiej firmy przyszła o 2 w nocy czasu polskiego jakieś 40 minut po moim mejlu + dla nich.

ale to co mnie zabiło to to czego jedna czego używa „Abuse Section Manager” jednego z największych polskich serwisów, dostawcy darmowych (i komercyjnych) kont pocztowych: jak wół stoi Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138. może mnie oczywiście pamięć mylić ale szybkie wyszukiwanie wskazuje że jest to wersja która używana była już we wrześniu zeszłego roku, co oznacza że przynajmniej część tej firmy używa czegoś co wygląda mi na nieaktualizowanego od roku outlooka.
mogę się mylić, jestem gotów zaakceptować fakt że firmy uważają że nie obejdą się bez oprogramowania z pakietu micro$oft office, może poza tym mają w pełni aktualne systemy, ale znając życie tak nie jest i w rzeczywistości w użyciu są co najmniej przestarzałe klienty poczty outlook co jest dość przerażające.

oczywiście nie twierdze że hasła użytkowników są trzymane na tym samym komputerze, ale jestem świadom że w USA firmie audytującej bezpieczeństwo udało się uzyskać możliwość wyłączenia reaktora atomowego połączeniem z sieci. nikt mi nie wmówi że przeciętna polska firma ma lepsze zabezpieczenia.

idę spać, jutro cały dzień mam zdjęcia, ale dajcie znać bo sam nie jestem pewien co o tym myśleć: dramatyzuje? przesadzam? mam paranoję? powinienem napisać wprost która to firma? ale o so chodzi? jakiś black hat postawi mi piwo za informację która to firma?

Written by harce

11 Lipiec, 2008 @ 01:02

Napisane w internet, software, windoza

Skomentuj

